Forschung
Forschungsschwerpunkte:
- MINT-Mädchenförderung/Mentoring
- Leistung macht Schule − Transfer in die Schullandschaft
- Predicting premature match closure in online mentoring for girls in STEM
Publikationen
Uebler,C., Emmerdinger, K., Heyna, K., Kaifer, K., Ziegler, A., & Stoeger, H. (2024). MINT-Förderung von Mädchen mit CyberMentor Plus. In G. Weigand, C. Fischer, F. Käpnick, C. Perleth, F. Preckel, M. Vock & H.-W. Wollersheim (Hrsg.), Wege der Begabungsförderung in Schule und Unterricht: Transformative Impulse aus Wissenschaft und Praxis (S. 151-164). wbv Publikation. https://doi.org/10.3278/9783763974436
Emmerdinger, K., Uebler, C., Heyna, K., Ziegler, A. & Stöger, H. (2023). MINT-Mädchenförderung durch die Kombination von Online-Expertinnen-Mentoring und schulischer Begleitung. In C. Fischer, C. Fischer-Ontrup, F. Käpnick, N. Neuber & C. Reintjes (Hrsg.), Potenziale erkennen – Talente entwickeln – Bildung nachhaltig gestalten. Beiträge aus der Begabungsförderung (S. 211–223). Waxmann.
Uebler C., Emmerdinger K. J., Ziegler, A., & Stoeger, H. (2023). Dropping out of an online mentoring program for girls in STEM: A longitudinal study on the dynamically changing risk for premature match closure. Journal of Community Psychology, 51, 3121-315. https://doi.org/10.1002/jcop.23039
Uebler, C. (2019). Threshold resummation studies for polarized and unpolarized high-pT hadron production at COMPASS. Dissertation, Universität Regensburg.
Uebler, C., Schäfer, A., & Vogelsang, W. (2017). Direct- and resolved-photon threshold resummation for polarized high-pT hadron production at COMPASS. Phys. Rev. D, 96, 074026. https://doi.org/10.1103/PhysRevD.96.074026
Uebler, C., Schäfer, A., & Vogelsang, W. (2016). Threshold resummation for polarized high-pT hadron production at COMPASS. PoSDIS2016, 227, https://pos.sissa.it/265/227
Uebler, C., Schäfer, A., & Vogelsang, W. (2015). Threshold resummation for polarized high-pT hadron production at COMPASS. Phys. Rev. D, 92, 094029. https://doi.org/10.1103/PhysRevD.92.094029
Vorträge
Uebler, C., Bayer, S., Emmerdinger, K, Ziegler, A., & Stoeger, H. (2024, August). Promoting STEM talent in girls by combining online mentoring and school support. Presentation at the 19th Conference of the European Council for High Ability (ECHA), Thessaloniki, Greece.
Emmerdinger, K., Bayer, S., Uebler, C., Ziegler, A. & Stöger, H. (2022, September). Mädchen für MINT begeistern: Ein kombiniertes Online-Mentoring und Schulprogramm für die Sekundarstufe. Vortrag auf der 5. LemaS-Jahrestagung, Berlin.
Emmerdinger, K., Uebler, C., Heyna, K., Ziegler, A. & Stöger, H. (2022, September). Mentoring als Maßnahme zur individuellen Förderung leistungsstarker und besonders motivierter Schülerinnen und Schüler. Workshop auf der 5. LemaS-Jahrestagung, Berlin.
Uebler C., Emmerdinger K. J., Ziegler, A., & Stoeger, H. (2022, July). Dropping out of an online mentoring program for girls in STEM: A longitudinal approach on the dynamics of risk using survival analysis. Presentation at the 6th Network STEM and Gender Conference, Munich, Germany.
Uebler, C. (2016, April). Threshold resummation forpolarized high-pT hadron production at COMPASS. Presentation at the 24th International Workshop on Deep-Inelastic Scattering and Related Subjects, DESY, Hamburg, Germany.