|
Dr. Norah AlmulhimAlmulhim, N. (2022).The predictive value of educational and learning capital in a two-step approach for gifted identification. Dissertation, Universität Regensburg.
|
|
Dr. Daniel Patrick BalestriniBalestrini, D. P. (2019). Substantiating cultural orientations supportive of high academic achievement: A comparison of cultural products in East Asia and the United States. Regensburg, Germany: Granite Bay Books.
|
|
Dr. Michael HeilemannHeilemann, M. (2016). Gütekriterien diktionärsbasierter Textanalysen zur Erfassung domänenspezifischer Kommunikationsinhalte. Berlin, Germany: Logos.
|
|
Dr. Philipp MartzogMartzog, P. (2015). Beziehungen zwischen Feinmotorischen Fertigkeiten und kognitiven Fähigkeiten bei Kindern im Vorschulalter. Marburg, Germany: Tectum.
|
|
Dr. Benjamin MatthesMatthes, B. (2023). Parents’ and children’s implicit theories about ability: How and under what circumstances they relate to different aspects of children’s academic success. Dissertation, Universität Regensburg.
|
|
Dr. Eva PufkePufke, E. (2016). Bedeutung feinmotorischer Fertigkeiten für den Leseerwerb im Vorschul- und frühen Grundschulalter. Berlin, Germany: Logos.
|
|
Dr. Stefanie ObergrießerObergrießer, S. (2021). Schüleremotionen im Prozess selbstregulierten Lernens: Eine Experience Sampling Studie. Dissertation, Universität Regensburg.
|
|
Dr. Sigrun SchirnerSchirner, S. (2013). Geschlechtsstereotype Interaktionseffekte. Eine videobasierte Analyse der Schülerbeteiligung. Berlin, Germany: Logos.
|
|
Dr. Christine SontagSontag, Christine (2019). Selbstreguliertes Lernen am Ende der Grundschulzeit: Ausgangslage und Förderung im Unterricht. Dissertation, Universität Regensburg.
|
|
Dr. Julia SteinbachSteinbach, J. (2016). Selbstreguliertes Lernen in der Grundschule. Die Bedeutung der Einstellungen von Lehrkräften und Eltern. Berlin, Germany: Logos.
|
|
PD Dr. Sebastian SuggateLernvoraussetzungen für die Schule: Die Rolle der Schriftsprache und der Feinmotorik für Kindesentwicklung und schulische Leistung (Prerequisites for learning for school: The role of written language and fine-motor skills for children's development and scholastic achievement)
|