Go to content

Research Supervision

Dissertations

2020

  • Verena Watzek: The role of emotions in team learning - Affective and cognitive aspects in teamwork of interdisciplinary work teams at vocational colleges. (German Title: Die Rolle von Emotionen beim Teamlernen - Affektive und kognitive Komponenten in der Teamarbeit von interdisziplinären Arbeitsteams an beruflichen Schulen.) (get PDF)

2019

  • Andreas Widmann: Team learning toward enhancing innovative work behaviour in vocational educator teams - The relationship between team learning conditions, team learning behaviours and team learning products over time.

2017

  • Veronika Anselmann: Informal Social Learning Activities at the Workplace: Interrelations of Learning Activities, Contexts, Triggers, Outcome, and Domain Specifics.
  • Wilfried Neumann: Team Learning at Work: Activities, Products, and Antecedents of Team Learning in Organizational Complex Decision-Making Teams. (German Title: Teamlernen in organisationalen Arbeitsteams.)

2016

  • Susanne Sauer: Development and testing of a measurement instrument on pedagogical professionalism of teachers. (German Title: Konstruktion und Überprüfung eines Messinstruments zur Erfassung pädagogischer Professionalität von Lehrenden.)
  • Bernd Neidl: Equality of opportunities in vocational training. (German Title: Chancengleichheit in der beruflichen Weiterbildung: Der Einfluss sozioökonomischer und tätigkeitsbezogener Faktoren auf die Partizipation innerhalb der verschiedenen Wirtschaftszweige in Deutschland.)
  • Karina Fisch: Transfer of training results on performance of employees. (German Title: Lerntransfer von der betrieblichen Weiterbildung in die berufliche Praxis: Der Einfluss der Lernumgebung, des Wissens und der Motivation auf den Lerntransfer am Beispiel der Pflegedomäne.)

2014

  • Christoph König: Selection and Allocation Functions of Teacher Education Systems: Development and Test of a Model based on Open Systems Theory. (get PDF)

2013

  • Katrin Ketterl: Informal Learning at Work: A Study on Contextual Factors Influencing Software Developers' Learning Activities. (German Title: Informelles Lernen im Arbeitsprozess: Eine Untersuchung kontextueller Einflussfaktoren auf Lernaktivitäten von Softwareentwicklern.)
  • Maria Rupprecht: Innovative Behaviour on Diversity in Business Consultancy Teams. (German Title: Innovatives Verhalten bei Diversität in Unternehmensberatungsteams.)

2012

  • Gerhard Messmann: Innovative Work Behaviour: Investigating the Nature and Facilitation of Vocational Teachers' Contributions to Innovation Development. (get PDF)

2008

  • Katrin Kahmann: Construction and Psychometrical Validation of an Instrument for Assessing Feedback Culture in Organisations. (German Title: Die Erfassung der Feedbackkultur in Organisationen: Konstruktion und psychometrische Überprüfung eines Messinstruments.)
  • Johannes Bauer: Learning From Errors at Work: Studies on Nurses' Engagement in Error-Related Learning Activities. (get PDF)

  1. HOMEPAGE UR

Chair of Educational Science / Pedagogy II

Prof. Dr. Regina H. Mulder

Secretary's Office
PT 4.1.15
Phone: (+49) 941 943-3822
Fax: (+49) 941 943-4369
E-Mail
Office hours: